ایجاد شغل خوب یک تجارت خوب است

موسسه مشاغل خوب که توسط زینپ تون MIT اسلون تأسیس شده است، به شرکت ها کمک می کند تا مشاغل خط مقدم و عملکرد شرکت را بهبود بخشند.

این باور به طور گسترده وجود دارد که برای مکان هایی مانند فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها و مراکز فروش موفق، آنها باید هر چیزی را که می توانند از کارگران خط مقدم جمع آوری کنند و در ازای آن کمترین مقدار ممکن را ارائه دهند. این فراتر از ارائه دستمزد کم است و شامل برنامه‌های نامنظم، حداقل مزایا، نداشتن مسیر شغلی واقعی و عدم توجه کلی به رفاه کارگران در بین تصمیم‌گیرندگان می‌شود.

پس جای تعجب نیست که چنین صنایعی با جابجایی مداوم کارگران، بهره وری پایین و روحیه ضعیف کارگران دست و پنجه نرم می کنند.

مؤسسه Good Jobs راه دیگری برای موفقیت بر اساس چارچوبی که توسط Zeynep Ton، استاد این عمل در دانشکده مدیریت MIT Sloan ایجاد شده است، به شرکت ها ارائه می دهد. این سیستم سرمایه گذاری استراتژیک در کارکنان را با تصمیمات عملیاتی ترکیب می کند که بهره وری، مشارکت و انگیزه کارکنان را افزایش می دهد.

شرکت‌ها با اجرای آنچه تن آن را «استراتژی شغلی خوب» می‌نامد، افت زیادی در جابجایی کارمندان و بهره‌وری بالاتر کارگران و جهش در رضایت مشتری و فروش داشته‌اند.

تون می‌گوید: «مأموریت ما این است که با ایجاد مشاغل خوب به شرکت‌ها کمک کنیم، اما بخش دیگر این است که گفتگو را در مورد معنای داشتن یک شرکت موفق و نقش کارکنان در سازمان‌ها تغییر دهیم.

برای مثال، باشگاه سام متعلق به Walmart، پس از اتخاذ استراتژی شغلی خوب، درآمد بالاتر، بهره‌وری بالاتر و کاهش جابجایی کارکنان را گزارش کرد. با این حال، بیشتر از معیارهای کسب و کار، مدیران می گویند که بخشی از جنبشی که به طور معناداری زندگی مردم را بهبود می بخشد، متواضعانه بوده است.

تیم سیمونز، مدیر محصول در کلاب سام، زمانی که در سال 2019 با یک مدیر منطقه ای که اولین افزایش دستمزد را اعلام می کرد در حال بازدید از یک باشگاه بود، نگاهی شخصی به تأثیر این استراتژی داشت. مردم شروع به گریه کردند. برخی بعداً گزارش دادند که دیگر مجبور به کار دوم نیستند. خیلی ها گفتند که این زندگی آنها را تغییر داد.

تون می‌گوید: «من به دانش‌آموزانم آنچه را [نویسنده تأثیرگذار تجارت] کلی کریستنسن به من آموخت، یادآوری می‌کنم: مدیریت اصیل‌ترین حرفه است که به درستی انجام شود». دانش‌آموزان ما، رهبران آینده، نه تنها فرصت ایجاد کسب‌وکارهای عالی و عملکرد خوب برای خود و خانواده‌هایشان را دارند، بلکه می‌توانند زندگی بسیاری از مردم را برای بهتر شدن تغییر دهند.»

پاسخ دادن به تماس

در اولین کتاب تن با عنوان «استراتژی مشاغل خوب: چگونه باهوش‌ترین شرکت‌ها روی کارمندان سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و سود را افزایش دهند»، که در سال 2014 منتشر شد، او آنچه را «چرخه معیوب» می‌نامد، بیان می‌کند که در آن شرکت‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. به حداقل رساندن حقوق و مزایای کارکنان این رویکرد منجر به شرایط بد کاری، روحیه پایین، گردش مالی بالا و کاهش بهره وری می شود.

این کتاب مورد توجه بسیاری از رهبران تجاری قرار گرفت، آنها با تون تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. در ابتدا تن کاهش یافت. او یک شغل تمام وقت در MIT و چهار فرزند داشت. اما یک شب او در حال صرف شام با راجر مارتین، رئیس سابق دانشکده بازرگانی روتمن بود و گفت که او از کمک به یک مدیر عامل افسانه ای اوایل روز خودداری کرده است.

تون به خاطر می‌آورد: «او گفت: «این بدترین چیزی است که می‌توانستید بگویید، زیرا اگر می‌خواهید اوضاع را تغییر دهید، باید بفهمید که چگونه کمک کنید». “گفتم “اگر کمکم کنی این کار را می کنم.”

این دو مؤسسه Good Jobs را در سال 2017 به همراه سارا کالوچ MBA 16 تأسیس کردند که در کلاس‌های Ton شرکت کرده بود و از آن زمان تاکنون به عنوان مدیر اجرایی مؤسسه خدمت کرده است. این تیم تصمیم گرفت تا موسسه Good Jobs را به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی سازماندهی کند تا کمک خواستن از دیگران در این زمینه را آسان تر کند و روی ماموریت متمرکز بماند.

تون که هیچ درآمدی از کارش با موسسه دریافت نمی کند، می گوید: «به نظر کار درستی بود. GJI به آزمایشگاهی تبدیل شده است که در آن یاد گرفتیم چگونه تحقیقات آکادمیک خود را در زندگی واقعی به کار ببریم و زندگی کارگران کم دستمزد را به گونه‌ای که به شرکت‌ها کمک می‌کند بهبود بخشیم.

در نهایت تیم به میزبانی کارگاه ها و جلسات نقشه راه برای کمک به شرکت ها پرداخت. امروزه فرآیند کار موسسه Good Jobs برای کار با شرکت ها به اندازه و نوع آنها بستگی دارد، اما معمولاً با یک کارگاه آموزشی دو روزه با مدیران شرکت و مدیران خط مقدم شروع می شود.

کارگاه ها با بحث در مورد چرخه معیوب شروع می شوند تا به رهبران کمک کنند تا بیان کنند چگونه وضعیت موجود به مشتریان و موقعیت رقابتی آنها آسیب می رساند. بعداً، این کارگاه از چارچوب Good Jobs – که از چهار ستون عملیاتی تشکیل شده است: تمرکز و ساده‌سازی، استانداردسازی و توانمندسازی، آموزش متقابل، و کار با سستی – همراه با سرمایه‌گذاری روی افراد استفاده می‌کند تا به رهبران کمک کند تصور کنند که چگونه یک سیستم جایگزین ممکن است کار بهتر و ارزش مشتری را هدایت کنید. سپس مقامات شرکت شروع به بحث در مورد اینکه چرا برای موفقیت به استراتژی نیاز دارند و تغییرات خاصی را که باید در سازمان خود برای اتخاذ آن ایجاد کنند، شروع می کنند. کارگاه با بررسی مطالعات موردی سایر سازمان هایی که استراتژی را با موفقیت اجرا کرده اند به پایان می رسد.

تون می‌گوید: «در پایان کارگاه، برخی فوریت‌ها در میان رهبران برای تغییر وجود دارد، و برخی همسویی‌ها در مورد انواع تغییرات مورد نیاز برای رسیدن به آنجا وجود دارد. و سپس ما با شرکت‌ها کار می‌کنیم تا به آنها کمک کنیم توضیح دهند که چرا باید کارهای خط مقدم را بهبود بخشند، چه کسی باید درگیر باشد و چه تغییراتی را ابتدا باید انجام دهند.

تون می‌گوید که بسیاری از کارهای مؤسسه حول محور تأکید به شرکت‌ها است که استراتژی یک سیستم است و تغییرات فردی، مانند افزایش دستمزد، به تنهایی کارساز نخواهد بود.

تون توضیح می‌دهد: «کل ایده استراتژی شغلی خوب این است که روی افراد سرمایه‌گذاری کنید و انتخاب‌هایی انجام دهید که کار آنها را سازنده‌تر کرده و مشارکت‌های بالاتری را ممکن می‌سازد. “بدون تغییرات طراحی کار، سرمایه گذاری روی افراد بعید به نظر می رسد که نتیجه دهد.”

ایجاد مشاغل خوب در جریان اصلی

موسسه Good Jobs با ده ها شرکت از جمله صاحبان فروشگاه های رفاه، خرده فروشان، مراکز تماس، رستوران ها و مشاغل کنترل آفات کار کرده است. شرکت‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند، افت قابل توجهی در گردش کارمندان – بین 25 تا 52 درصد – همراه با افزایش قابل‌توجه در بهره‌وری و فروش گزارش می‌کنند.

تون فکر نمی‌کند جای تعجب باشد که توانمندسازی کارگرانی که در غیر این صورت برای تامین هزینه‌های زندگی خود تلاش می‌کنند نتیجه دهد. در واقع، او معتقد است که بیشتر مردم تأثیر افزایش اندک دستمزد می تواند بر سلامت جسمی و روانی یک کارگر کم دستمزد داشته باشد، دست کم می گیرند.

با شنیدن شنیدن او از شرکت هایی که با آنها کار کرده است، اعتقاد تون افزایش یافته است. یک دانشجوی سابق، مایکل راس MBA 20، SM 20، به کلاس تون آمده است تا در مورد تجربه خود در اجرای استراتژی شغلی خوب در شرکت کنترل آفات که او رهبری می کند صحبت کند.

او درباره نحوه حضورش در تفنگداران دریایی صحبت کرد و هدف عمیقی داشت. سپس او به یک شرکت سهامی خصوصی رفت و این هدف را از دست داد و تغییر ایجاد نکرد و اکنون گسترش مشاغل خوب به هدف او تبدیل شده است.

داستان راس منحصر به فرد نیست. یک کارمند در رستورانی که استراتژی شغلی خوب را اتخاذ کرده بود به صاحبش گفت که به او اجازه می‌دهد برای اولین بار لباس‌های بازگشت به مدرسه را از جایی خارج از Goodwill برای فرزندانش بخرد.

تون می‌گوید: «در سطح شخصی، برای رهبران بسیاری از شرکت‌هایی که با آنها کار کرده‌ایم، این تغییر بسیار معنادار بوده است. “یک نفر، [فرانچایز اصلی BBQ Moe] Dewey Hasbrouck، گفت که این به “چرا؟” او تبدیل شده است.

سال گذشته، تون کتابی درباره چیزهایی که از کار با شرکت‌ها آموخته بود، با عنوان «مورد مشاغل خوب» نوشت و او می‌گوید که مؤسسه مشاغل خوب در حال حاضر در حال کار برای ایجاد مدلی مقیاس‌پذیرتر از کارگاه‌های خود است تا این رویکرد بتواند بیشتر گسترش یابد. به سرعت.

تون می گوید: «ما هنوز تعداد زیادی از مردم را داریم که به اندازه کافی پول در نمی آورند. ما هنوز برای کارهایی که کارکنان خط مقدم انجام می‌دهند، از کارخانه‌ها گرفته تا خرده‌فروشی‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی، احترام کافی قائل نیستیم. این یکی از دلایلی است که مردم خسته و به دنبال فرصت های دیگر هستند. این چیزی است که ما در تلاش برای تغییر آن هستیم.»


Source: Zach Winn | MIT News (https://news.mit.edu/2024/nonprofit-good-jobs-institute-0112)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top